amandas-smycken

Alla inlägg under juni 2010

Av Amanda - 30 juni 2010 08:01

Snart bär det av till Värnamobadet för lite arbete. Det är halvdagsläger med fantastiska barn som gäller idag, och resten av veckan!


Vilket kanonväder vi har haft de två första dagarna, den här veckan. Idag är det lite mer moln på himlen, men visst ser jag solen kika igenom. I eftermiddag blir det simskola - en riktigt skön avslutning på dagen.


Nu är det dags för frukost. Nästa vecka blir en pysselvecka som skall ägnas mest åt mina smycken och pärlor. Det ser jag fram emot.


Må så gott i solen.


/ Amanda, Amandas Smycken

www.amandassmycken.se

  

Av Amanda - 25 juni 2010 09:11

Så är Värnamos sommarlovsentreprenörer ute på egen hand. Sista dagen på kick-off-veckan var igår. Men helt ensamma är de inte, då det finns handledningstider också under de kommande veckorna.


Idag är det midsommarafton, och förhoppningsvis en solig sådan. Än så länge har jag inte sett något regn - bäst att hålla tummarna!

För dagen väntar lek och bad, och sill (skinka!) och nypotatis på dagen - och en massa bra människor!. På kvällen blir det grillning med samma gäng :)


Det bästa av allt är ändå att Gustav är hemma från lumpen nu. Han muckade i onsdags och kom hem igår. Det känns RIKTIGT BRA! :)


Nu är det frukost som gäller, men innan det vill jag visa dagens smycke.


Dagens Smycke är midsommarflickan Rosa.

  


Jag önskar alla en trevlig midsommar!


Må så gott.

/ Amanda, Amandas Smycken

www.amandassmycken.se


  

PS. Glöm inte att besöka marknadsstugan i Apladalen. Jag, och 11 andra hantverkare ställer ut och säljer våra verk där till och med nästa söndag (4/7).

Av Amanda - 18 juni 2010 22:20

En hel vecka av har gått sedan jag tog studenten. Tiden har gått så fort, men ändå har jag hunnit med mycket. Jag har bland annat jobbat med Värnamos sommarlovsentreprenörer, och givit mina råd och hejarop.


Det är inte bara de flitiga entreprenörerna som lär sig något nu i sommar. Nej, också jag fick mig en tankeställare när det gäller  prissättning och att sätta värde på sina egna produkter. Jag gick igenom det förra sommaren, men trots det så satte jag och Niclas Stensson oss och räknade på mina smycken. Också där finns det lite att fila på, och nu känns det som att jag har koll på läget.


Tidningen Finnveden Nu kom på besök hos oss idag, på gamla gummifabriken i Värnamo, där sommarlovsentreprenörerna håller till. Med det följde en intervju med mig, och de två tjejerna som under sommaren driver Fun Ice Cream ute vid badplatsen Osudden. Troligen publiceras den artikeln i tidningen på onsdag - håll ögon och öron öppna!


I helgen är det det kungliga bröllopet som gäller. Eller ja, tv:n får stå på lite i bakgrunden medan jag pysslar med mina smycken. På måndag börjar nämligen utställningen med föreningen "Glada Hantverkare" i marknadsstugan i Apladalen. Jag får då ett litet bord att lägga upp mina smycken på, men så har jag ju mitt stora och snygga smycketräd att hänga dem på med!

Vecka 29 är vi däremot markant färre utställare i marknadsstugan. Då är det Drömbodens och min tur att ställa ut våra egentillverkade grejer där. Det är den veckan jag laddar inför mest, då jag får betydligt mer plats för mig och mina smycken!


Dagens Smycke är tvillingarna "Rosa och Rosa-Li". De är roliga och mysiga örhängen, som hänger i varsin ring av 925 silver.

  


Nu är det tv:n som gäller, och imorgon blir det pärlpyssel! :)


Må så gott

/ Amanda, Amandas Smycken

www.amandassmycken.se


  

Av Amanda - 15 juni 2010 21:58

Nu är vi igång på riktigt! Sommarlovsentreprenörerna i Värnamo är laddade till tusen, och det har redan fixats med lokaler och första jobb! WOW!


Vi har med oss blandade talanger i sommar, och det är många fikaidéer som är med i gänget. Två fik och en glassbar planeras för fullt, och också smycken och vykort! Inte nog med det så har vi också med oss en riktig Allt-I-Allo-Kille som gärna hjälper sina kunder med att exempelvis klippa gräs och måla huset.


Två andra killar planerar påminnelsetjänst till företag. Företagen kan då bli påminda om viktiga händelser via telefon, sms eller mail etc. Kan ju behövas!

Med oss i gänget har vi också en trubadur! Det är inte alla som har sådan lycka med sig att kunna ha fin stämningsmusik i bakgrunden mitt i allt arbete. Nej, för det är ju sommarlovsentreprenörerna i Värnamo som har den turen och alla dessa (ovanstående) fina talanger!

Som ni förstår så är det svårt att slå sommarlovsentreprenörerna i Värnamo!


Idag har vi jobbat mycket med marknadsföring och förtydligande om affärsidéerna. Det var nyttigt, uppfattade jag det som och det minns jag från förra året med. Men våra entreprenörer fixar det galant. Och imorgon väntar en ny dag, men nya möjligheter!


Följ Värnamos sommarlovsentreprenörer på deras bloggar. Länkar finner ni här: http://sle.bloggagratis.se/2010/06/14/.


Må så gott

/ Amanda, Amandas Smycken

www.amandassmycken.se

  

Av Amanda - 10 juni 2010 11:19

Greklandsresan var riktigt lyckad! Nu är jag hemma i regniga Värnamo igen, och balen är avklarad.


Det var en bra kväll igår, på balen. Det var god mat, bra sällskap och fina kläder :) Idag väntar städning och uppackning av resväskan sen Grekland. Sen är det tid för att fixa det sista till morgondagen, men det blir först när mamma och syster yster kommer hem igen.


Fram till dess är det som sagt städning som står på listan. Imorgon väntas en ny händelserik dag som börjar med champangefrukost med bästaste klassen kl. 8.00 Efter det blir det fotografering i skolan. Sen avslutningsmiddag med lärarna, och sen avslutning i kyrkan.

Kl. 15.00 springer jag och mina studentkompisar ut från Tinas Ö på Finnvedens Gymnasium!


Som sagt, det är en händelserik dag och jag är redo!


Nu är det städdags!


Må så gott

/ Amanda, Amandas Smycken

www.amandassmycken.se

  

Ovido - Quiz & Flashcards