amandas-smycken

Alla inlägg under augusti 2009

Av Amanda - 30 augusti 2009 20:47

Ännu en fullspäckad helg har gått.


I fredags var det dax för nollning av ettorna. Det var en kladdig början, men kvällens festligheter var lyckade :)


Igårkväll var det tid för 55-års-fest i Kolvarp. Det var Gustavs syster och hennes man som firade sina födelsedagar (elin 25 år, och henrik 30 år). Det var en toppen-fest, med god mat och dryck - och sing-star såklart :)


Idag kom min syster och hennes sambo hem till oss. Vi firade pappa lite till, sen var det dags för mig och Gustav att åka in till stan, till Gustav.

Han åkte till Berga idag, igen. Den här gången blir det ingen långvisit, för han kommer hem på fredag igen :)


Nu är det snart tid att krypa upp i soffan och pärla lite, framför tv:n. Det är en härlig känsla som gör mig så glad. :)


/ Amanda, Amandas Smycken

www.amandassmycken.se

Av Amanda - 27 augusti 2009 18:58

Idag är det pappas födelsedag - Hurra, hurra, hurra :)

Det har vi firat med tårta, och nu är farmor här.


Jag har varit i skolan idag. Känner mig som vanligt igen, en aningen tröttare bara.

Efter skolan var det dags för ett besök hos frissan. Det förtjänar man ibland, och inte nog med det så skall jag till frissan på lördag igen :)

Det är sååå skönt med hår-massage, när de tvättar håret, men det är inte BARA av den anledningen som jag skall dit.


Gustav kommer hem idag. Om en timme ungefär :)

Jag skall hämta honom på stationen.


Nu skall jag och pappa kolla efter bil på blocket igen. Vi har lagt ut min fyrhjuling ju, titta gärna där om Ni är intresserade. Det är en riktigt bra fyrhjuling, som jag verkligen har varit nöjd med - höstens fynd!

http://www.blocket.se/jonkoping/mopeder_a-traktor/mopeder?ca=17&cg=1120&st=s&pe=3&c=1121&o=2


ha det bra

/ Amanda, Amandas Smycken

www.amandassmycken.se

Av Amanda - 26 augusti 2009 17:24

Det blev ingen skolresa för min del i måndags.

Jag vaknade kl. 5 och hade ont i hela kroppen, mest en jobbig tyngd över bröstet och mellan skulderbladen.


Pappa och jag åkte in till akuten kl. 6, sedan var jag inte hemma fören 10. Doktorerna hittade inget fel, varken på röntgen eller blodproverna. På sätt och vis bra, men jobbigt.

Tyvärr är det jobbigt, även då man vet att inget är fel - inget virus, inget annat. ...?


Jag känner mig förvirrad, och jag blir trött av att pärla. Det måste vara allvarligt!

Jag var i skolan idag i alla fall. Slutade vid 12, så det var lugnt. Imorgon blir en längre dag, det klarar jag nog - finns ju alvedon om inte annat :)


Gustav kommer hem imorgon :) - äntligen.

ha det bra

/ Amanda, Amandas Smycken

www.amandassmycken.se



Av Amanda - 23 augusti 2009 21:20

Idag var det utställning och försäljning av Amandas Smycken på åminne-bruk, Åminne. Till en början gick det segt, men sen så :)


Det blev en sen kväll/ natt igår, med Elin och Annika. Det blev verkligen en fantastisk kväll - TACK.

I kön in till "området", träffade jag Isabella i min klass. Det var ett kärt återseende från fredagkvällen :)


Det blev inte många timmars sömn innan det var dags att stiga upp idag på morgonen. Halv 6 vaknade jag, helt klarvaken. Däremot var det inte svårt att somna om igen, efter en stund.


Jag har hunnit med mer än utställningen på åminne-bruk, idag. Det var nämligen avslutning på simskolorna, på värnamo-badet. Kanske var detta min sista simskole-avslutning. Kanske blir det någon till.

Det tar så mycket tid allting, och det är tid jag inte har. Av den anledningen väljer jag att avstå från simskolorna för hösten i alla fall. Istället skall jag pärla och hålla igång Amandas Smycken, hade jag tänkt. :)


 Imorgon bär det av till Kinnekulle, med skolan. Vi skall övernatta någonstans i Skövde, tror jag, natten mellan måndag och tisdag. Jag är inte helt klar över VAD det är vi skall göra i Skövde, eller vart vi nu skall (känner att jag har väldigt dålig koll, väldigt olikt mig), men det har med georafin att göra. Det  blir säkert bra. Det blir ju vad man gör det till :)


Nu är det snart tid på sängen. Men innan jag faller in i sömn, skall jag titta på film :)


Ha det bra, så hör jag av mig när jag är hemma igen :)

 Glöm inte kolla min hemsida, www.amandassmycken.se


/ Amanda, Amandas Smycken

www.amandassmycken.se

Av Amanda - 22 augusti 2009 17:59

Igår var jag på värnamodagarna med tjejerna :)

Idag skall jag in till värnamodagarna med Gustavs syster och hennes svägerska. Det skall bli kul.


Först skall vi hem till Annika (svägerskan), och sedan in till vmo :). De kommer och hämtar mig när som. Jag är redo :)


Imorgon har jag simskoleavslutning, och så skall jag stå på marknad med mina smycken. Jag är i Åminne, på Åminne-bruk. Ni är välkomna :)


Ha det bra

/ Amanda, Amandas Smycken

www.amandassmycken.se

Av Amanda - 21 augusti 2009 07:08

Idag är det skola, precis som igår. Det är faktiskt inte så farligt som alla säger.


Jag har precis ätit frukost, och snart vill det till att jag beger mig till bussen - missar jag den, får jag vänta länge.

Vi skall ha svenska idag. Det gillar jag :)

Det är mycket möjligt att jag är ensam om  att tycka om vår svenska i skolan, men det struntar jag i. Man får tycka vad man vill, helt enkelt.


Igår letade jag och pappa bil, igen! Jag har en kompis som sa sig kunna ge mig ett förslag idag i skolan. Spännande, det vill jag gärna höra :)


Nu är det tid för tandborstning, sedan iväg till bussen.


Ha det bra

/ Amanda, Amandas Smycken

www.amandassmycken.se

Av Amanda - 19 augusti 2009 19:34

Ja, nu är vi igång igen.


Det blev ingen hård start direkt, men det är skönt. Man kan väl säga att imorgon är den första riktiga skoldagen, med lektioner och sådant.


Vi var på jakt efter bra vattenballonger idag - jag körde. Vi gjorde besök i ett par av Värnamos affärer, och hittade några. :)

Dessa vattenballonger kan vara till stor nytta tycker många, jag själv föredrar ett snällt välkomnande av ettorna. :)


Nu ikväll har jag och pappa suttit som hökar framför datorn. Vi letar bil, och det går väl sådär.

Jag har också hunnit med att göra ett halsband i em/kväll :) Det är ett vitt, blev jättefint.


Nu skall jag äta lite, sen blir det att pärla lite till.

Gustav kommer hem om ungefär en vecka - nästa torsdag för att vara exakt. Det längtar jag till :)


/ Amanda, Amandas Smycken

Av Amanda - 18 augusti 2009 22:03

Den här dagen har gått hur fort som helst! Jag har knappt hunnit med någonting, men ändå har jag fått så mycket gjort.


Jag och pappa har lagt ut en annons på blocket, om min fyrhjuling. Jag vill ju ha bil nu, ingen moped! Men visst är det trist, i och med att jag tycker om min fyrhjuling så mycket.


Det är svårt att hitta bil, det skall Ni veta. Antingen är den för dyr, eller så finns den för långt härifrån. Om avståndet eller priset inte är ett problem, då är motorn på bilen för liten eller en onödig buckla någonstans - suck!


Vi (jag och pappa), lade billetandet på is efter en timme framför datorn. Mamma satt jämte och suckade.

istället för att fortsätta leta bil, tittade jag och pappa på film. Ni kan vara lugna, jag satt inte helt sysslolös - jag satt och pärlade samtidigt :)

Ni kan aldrig gissa vilken film vi såg. Av den anledningen avslöjar jag det nu - Tsatsiki, morsan och polisen. Den är bara för bra, och så mysig :)

Både jag och pappa satt och skrattade till lite, när det sades någon fin kommentar - "pyyysen" etc.


Åh, det är härligt med film och pärlor. Imorgon börjar skolan igen.

Jag kan inte säga att det är en härlig känsla att det är skola imorgon, men samtidigt kan jag inte heller säga att det är en pest.

Jag börjar det tredje året på gymnasiet. Det är tredje gången jag kommer dit efter ett sommarlov. Tiden på gymnasiet bara rinner iväg!

Jag minns fortfarande den första dagen i ettan, med uppropet i stora aulan och allt. Det var en pirrig dag - stackars ettor.


Att komma tillbaka till skolan nu känns som en naturlig grej, vilket det ju är, men den här sommaren har gått så himla fort. Ibland känns det som att detta sommarlovet bara har varit en helg, och inte ett lov.


Troligen har det att göra med att jag har jobbat så mycket, men vilket jobb jag har haft! Om jag skall vara ärlig, vilket jag brukar vara, är jobbet som sommarlovsentrepenör det bästa jobbet man kan tänka sig, tror jag! Det var i alla fall ett jobb som passade mig perfekt. Och det blev en lärorik sommar - TACK för all hjälp :)


Ni glömmer väl inte att kolla min hemsida där bland annat mina små flickor finns utlagda? www.amandassmycken.se


Nu är det läggdags, och imorgon väntar en annan dag, fylld med  liv och kompisar :)


Natti natti

/ Amanda, Amandas Smycken

www.amandassmycken.se

Ovido - Quiz & Flashcards