amandas-smycken

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2009

film och pärlor :)

Av Amanda - 18 augusti 2009 22:03

Den här dagen har gått hur fort som helst! Jag har knappt hunnit med någonting, men ändå har jag fått så mycket gjort.


Jag och pappa har lagt ut en annons på blocket, om min fyrhjuling. Jag vill ju ha bil nu, ingen moped! Men visst är det trist, i och med att jag tycker om min fyrhjuling så mycket.


Det är svårt att hitta bil, det skall Ni veta. Antingen är den för dyr, eller så finns den för långt härifrån. Om avståndet eller priset inte är ett problem, då är motorn på bilen för liten eller en onödig buckla någonstans - suck!


Vi (jag och pappa), lade billetandet på is efter en timme framför datorn. Mamma satt jämte och suckade.

istället för att fortsätta leta bil, tittade jag och pappa på film. Ni kan vara lugna, jag satt inte helt sysslolös - jag satt och pärlade samtidigt :)

Ni kan aldrig gissa vilken film vi såg. Av den anledningen avslöjar jag det nu - Tsatsiki, morsan och polisen. Den är bara för bra, och så mysig :)

Både jag och pappa satt och skrattade till lite, när det sades någon fin kommentar - "pyyysen" etc.


Åh, det är härligt med film och pärlor. Imorgon börjar skolan igen.

Jag kan inte säga att det är en härlig känsla att det är skola imorgon, men samtidigt kan jag inte heller säga att det är en pest.

Jag börjar det tredje året på gymnasiet. Det är tredje gången jag kommer dit efter ett sommarlov. Tiden på gymnasiet bara rinner iväg!

Jag minns fortfarande den första dagen i ettan, med uppropet i stora aulan och allt. Det var en pirrig dag - stackars ettor.


Att komma tillbaka till skolan nu känns som en naturlig grej, vilket det ju är, men den här sommaren har gått så himla fort. Ibland känns det som att detta sommarlovet bara har varit en helg, och inte ett lov.


Troligen har det att göra med att jag har jobbat så mycket, men vilket jobb jag har haft! Om jag skall vara ärlig, vilket jag brukar vara, är jobbet som sommarlovsentrepenör det bästa jobbet man kan tänka sig, tror jag! Det var i alla fall ett jobb som passade mig perfekt. Och det blev en lärorik sommar - TACK för all hjälp :)


Ni glömmer väl inte att kolla min hemsida där bland annat mina små flickor finns utlagda? www.amandassmycken.se


Nu är det läggdags, och imorgon väntar en annan dag, fylld med  liv och kompisar :)


Natti natti

/ Amanda, Amandas Smycken

www.amandassmycken.se

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 2 december 2010 20:24

Då var första salstentan gjord idag. Visst har det varit spänt inför tentan, men nog mestadels för att det var just den första salstentan - den förra var en hemtenta. MEN jag kom på (!) att salstenta ju faktiskt är som ett helt vanligt prov, bara lit...

Av Amanda - 16 november 2010 17:02


Nu känner jag mig klar med uppdateringen av hemsidan. Det är mer jobb med att lägga in bilder osv. än man kan tro, men rätt snabbt går det ändå.   Nya bilder finns alltså på hemsidan för beskådning. Idag är det dessutom bara 38 dagar kvar till ju...

Av Amanda - 14 november 2010 19:33

Tänka sig, idag är det bara 40 dagar kvar till julafton. Tiden går så fort! Lite snö har vi fått, men den har hunnit försvinna. Jag tror och hoppas att det kommer mer!   Nu har marknaderna dragit igång. Jag har varit på en julmarknad och två hö...

Av Amanda - 7 oktober 2010 18:40

Ja, som student är det fullt upp och mycket tid ägnas åt studierna. av den anledningen har jag inte skrivit här på bloggen på ett bra tag nu.   Min kära svärmor antydde att uppdateringen här är dålig, och det har hon helt rätt i! Men nu är jag ig...

Av Amanda - 1 augusti 2010 17:26

ojoj, nu var det länge sedan jag skrev ett inlägg här på bloggen. Varför? Jo, kanske har det att göra med att jag helt enkelt har haft fullt upp.    Greklandsresan med Gustav var fantastisk. Det var ett bra hotell, fin miljö, bra mat och den bäst...

Ovido - Quiz & Flashcards