amandas-smycken

Alla inlägg den 6 augusti 2009

Av Amanda - 6 augusti 2009 23:31

Jag fick nyss besök av två underbara tjejer :), De hade bakat tårta till mig. Vilka fina och underbara människor det finns - TACK :)

Jag blir myndig om knappt en halvtimme - woho :)


Pappa lämnade sin kamera hemma ikväll :) Nu finns mina två halsband på bild, en av dem delar jag med mig av nu.


Gustav ringde innan. Han verkar ha det bra, men föör bra behöver han inte ha det. Han måste ju längta hem lite i alla fall.

I vilket fall som helst så längtar jag efter honom.


När det plingade på dörren, höll jag på med ett halsband. Det blev inte klart, men dörr-ringarna var mer värda :)

Jag pysslar klart med halsbandet imorgon, efter födelsedagsmiddagen med min kära  moster, kusinerna, mormor, morfar och farmor. Mamma och pappa är givetvis också med :)

Min kära syster Tilda brukar vara med och fira min födelsedag. I år, liksom förra året, firade hon födelsedag i halmstad istället. Hennes sambo fyller nämligen också år den 7 augusti - en bra dag alltså :)


Nu är det sängdags. Knappt trött, men jag måste ju försöka somna innan mamma och pappa väcker mig. :)


Innan jag går, måste jag visa bilden på ett av  de två fina halsbanden. Det är ett svart, långt halsband med pärlklädda ringar. Här och där finns det någon större pärla i ringarna. Superfint, tycker jag :)


ha det bra

/ en 17-årig Amanda, Amandas Smycken


PS. Glöm inte att kommentera mina bilder här på bloggen, och kolla min hemsida (www.amandassmycken.se). Lämna gärna Din signatur i Gästboken på hemsidan :)


Av Amanda - 6 augusti 2009 12:59

Bara nu för förmiddan har jag hunnit med hur mycket som helst :)


Kl. 07.10 var jag ute och gick.  Det var perfekt väder, och jättehärligt. :)

 Efter det åkte jag och mamma och handlade. Det var varor till min födesedagsmiddag imorgon, som stod på listan. Där träffade vi en trött Malin, hon som bakar (http://hembakat.bloggagratis.se), som handlade varor till allt bakande.


När alla varor var inlastade i bilen, skjutsade mamma mig till körskolan. Där gjorde jag två del-prov (klarade båda :)), medan mamma var och klippte sig.


Värmen slog mot mig när jag kom ut från körskolan. Det hade verkligen blivit fint väder, hoppas det håller i sig till simskolan i eftermiddag :)


Trots att vädret är så fint, var jag tvungen att städa - både mitt rum och dammsuga huset. Det gick fort. Jag var klar på drygt en timme :)


Nu är det dags för mat, kycklingsallad - mums. Sedan blir det att plugga teori för hela slanten, fram till simskolan. Det kan hända att jag påbörjar något halsband. Har flera (troligen) fina idéer i huvudet nu - kul :)


Efter simskolan ikväll, skall jag försöka ta kort på de två halsbanden som jag gjorde igår. Vi får se om pappa lämnar kameran hemma då.

Vi är ensamma hemma lite ikväll, jag och mamma. Då skall vi festa till det med kräftor och film:)


Jag bjuder Er på den färgglada lilla flickan idag. Den gör mig så glad :)

Ha en fortsatt bra dag och njut i det fina vädret :)

 Vi hörs!

/ Amanda, Amandas Smycken

Ovido - Quiz & Flashcards