amandas-smycken

Alla inlägg den 12 augusti 2009

Av Amanda - 12 augusti 2009 22:35

YES!

De segaste sekunderna i livet är när man trycker på knappen "rätta" på teoriprovet, och väntar på beskedet - godkänd eller underkänd.

 De sekunder i livet då pulsen är som högst, är när kör-inspektören påbörjar sitt uttalande om körningen.

De mest svårfattade sekunderna i livet är när det står "GODKÄND" med gröna bokstäver på dataskärmen. Inte bara då är man lite efter, utan även när man får hör "jadu amanda, den här körningen var ju godkänd.".


WOW. Inte ens nu, nästan exakt 12 timmar efter dessa underbara, men lite chockerande beskeden kan jag fatta att JAG, amanda, har KÖRKORT!


Jag kom precis hem från Elin och Henke  (Gustavs syster och hennes man). Det var en aning förvånad Elin som kom springande mot mig, och i nästa stund gav hon mig en kram. :)

VI hade en deal, jag och Elin. Den dagen jag tar körkort, skall jag åka ut i skogen till deras röda, fina hus. Den dagen jag tar körkort, är IDAG!

Däremot blev det lite problematiskt med Elins äldsta lillebror, Erik. Jag skall åka och hälsa på honom, men det får bli när jag är ledig - jag lovar Erik. :) 


Imorgon kommer Gustav hem :)

 Jag skall hämta honom på stationen - vilken lycka! Äntligen kommer han hem till mig igen :)


Nu skall jag snart sova. Har varit lite svårt nu de senaste dagarna. Det har vimlat högerregel, stopplikt och backkrön i huvudet på mig, men nu hoppas jag att sådant vimmel är borta :)


ha det bra, och kör lugnt.

/ en överlycklig amanda, amandas smycken

Ovido - Quiz & Flashcards