amandas-smycken

Alla inlägg den 17 augusti 2009

Av Amanda - 17 augusti 2009 22:25

Ja, vad skall man säga? Sommarlovet börjar lida mot sitt slut, och därmed jobbet som sommarlovsentrepenör.


Vi hade vår avslutning idag, alla sommarlovsentrepenörer i Värnamo. Det firade vi med en mässa där vi fick presentera vår affärsidé och sälja våra produkter och idéer. Det gick bra, mycket bättre än väntat :)


Trots de glada affärerna, är det något som känns konstigt nu. Det känns... tomt. Ja, tomt är ett bra ord.

Tänk, vi sommarlovsentrepenörer träffades första gången den 25 maj.  Sedan dess har vi varit ett som ett litet team, och hjälp och stöttat varandra. Sedan den 25 maj, har vi träffats och lyssnat till nya idéer och idéer som bytts ut mot andra, bättre idéer.

Fram tills idag, har vi varit ett team. Jaha, och nu då...?


Det är en märklig känsla. På något sätt känns det som att idag tar det stopp. Precis som om alla dagar fram till idag har varit planerade, men efter denna dagen är det annorlunda. Jag känner mig lite oviss om framtiden, eller de kommande 2 dagarna.


Om två dagar börjar skolan igen. Jag påbörjar mitt tredje år på Finnvedens Gymnasium. Det har gått så fort, precis som denna sommaren.


Det må vara en lite märklig känsla nu, men helt stopp tar det inte.

Amandas Smycken kom igång på riktigt, och blev ett framgångsrikt litet projekt nu i sommar. En sådan lycka, och en sådan framgång skall man inte kasta bort.

Nej, detta må vara slutet av sommarlovet, och slutet som sommarlovsentrepenör 2009, men det är bara en början till ännu mer framgång för det storslagna och mycket omtalade lilla företaget Amandas Smycken, som startades av en helt vanlig tjej i Småland - mig, Amanda Gustafsson.


läggdags.

/ Amanda, Amandas Smycken

www.amandassmycken.se

Av Amanda - 17 augusti 2009 11:12

det blev lite stressigt nu på morgonen, och väldigt sent igår-kväll. Av den anledningen har jag inte hunnit ta kort på, och lägga upp bilder på mina nya smycken, på hemsidan (www.amandassmycken.se). jag skall göra det så fort jag hinner, troligen ikväll.


Nu skall jag snart in till vmo. Där är det lunch med mamma som väntar, och sedan mässan med sommarlovsentrepenörerna kl. 17. Innan dess skall vi förbereda allt för mässan, och se till så att allt är som det skall vara.


ha det bra

/ Amanda, Amandas Smycken

www.amandassmycken.se

Ovido - Quiz & Flashcards