amandas-smycken

Alla inlägg den 7 augusti 2009

Av Amanda - 7 augusti 2009 23:28

Nu närmar den sig slutet, denna underbara dag :)


Kan en födelsedag bli bättre än fint väder, glada släktingar, god mat och fina presenter? Nej, inte enligt mig.


Inte nog med det, sålde jag även två små flickor med kedja och ett par örhängen, till min moster :)

Inte alls dumt att ha kalas, och samtidigt sälja smycken :)


Nu ikväll har jag bara tatt det lugn. Eller jag har pärlat ett vitt halsband, skall ta kort på det imorgon med min nya, bra kamera :)

Nu håller jag på med ytterligare ett halsband. Får se om det blir klart ikväll/natt, eller om det får vänta tills imorgon. Är ganska trött nu - jobbigt att bli vuxen.


Jag skall pärla vidare en stund till, sedan är det sängdags.


Ha det bra, så hör jag av mig imorgon.

/ Amanda, Amandas Smycken

Av Amanda - 7 augusti 2009 10:01

kl. 06.00 öppnades dörren till mitt rum. In kom en sjungande mamma och en glad pappa :)

 - det var dags för presentöppning :)


Jag fick en massa fina saker, några som jag hade önskat mig, några jag inte hade en susning om. I ett av paketen (det bästa med pim-pim-papper) fanns en KAMERA :) Jag hade önskat mig en kamera - en bra kamera, i och med att jag alltid måste låna pappas kamera för att ta kort på mina smycken. Nu behöver jag inte vänta eller låna längre, nu har jag en egen. :)


I en liten rund ask, låg en liten påse. I påsen låg PÄRLOR :)

Jag trodde inte, eller jag var säker på att jag INTE skulle få mer pärlor. Inte av mamma och pappa i alla fall.

Det var fina pärlor med - nu blir det till att återigen pärla på.


Mina kusiner mf. kommer kl. 14. Då skall vi äta både mat och tårta :)

Efter det är jag ledig, ingen simskola för min del idag - skönt med en ledig dag.

Inte ens körkorts-teori skall jag plugga idag. Nej, idag får bli en riktig lyx dag, det är ju trots allt min födelsedag.


Dagens halsband är det färgglada halsbandet :) Jag skall ha på mig det idag, till en svart tunika - halsbandet lyser och gör en glad. I en av ringarna sitter en liten flicka. En annan flicka hänger i en ring, mysiga och roliga effekter :)


Ha det bra, det skall jag ha. 

Glöm inte att lämna en liten signatur :)


 / Amanda, Amandas Smycken

Ovido - Quiz & Flashcards