amandas-smycken

Alla inlägg den 2 december 2010

Av Amanda - 2 december 2010 20:24

Då var första salstentan gjord idag. Visst har det varit spänt inför tentan, men nog mestadels för att det var just den första salstentan - den förra var en hemtenta. MEN jag kom på (!) att salstenta ju faktiskt är som ett helt vanligt prov, bara lite mer att läsa. Med min planering fixade jag pluggandet galant, och det kändes bra under skrivningen.


kl. 8 började tentan och vi fick sitta till kl. 13. Kl 9,50 var jag klar och strax efter 10 var bilen på väg mot värnamo igen. SKÖNT! Hör och häpna - redan 17.20 i eftermiddags fick jag veta resultatet - VG! Bara att läraren hann rätta alla 52 tentor under en eftermiddag är häpnadsväckande. Att jag sen får beskedet VG på tentan gjorde mig förvånad, men självklart väldigt glad.  Jag var ganska säker att ha klarat godkänt. Det var mitt mål och jag sa till en kurskamrat igårkväll "jag vill inget hellre än att klara den här tentan". Liknande glädjehopp som det i eftermiddags var längesen - men vilken bra avslutning på skolveckan!


På söndag är det julmarknad igen. Den här gången i mysiga apladalen i Värnamo. Det är blandade känslor inför just den marknaden. Den är väldigt mysig, mycket tack vare den fina miljön - och snön i år! MEN, det är den sista julmarknaden för mig i år. Det är ju så kul att stå på marknader och visa mina smycken, men resten av året finns smyckena på min hemsida - vilken tur!


Nu är det kvälla och jag har kommit hem från träning med bästa bettan :) tv:n väntar, och jag väntar på att gustav ska komma hit.


Må så gott

/ Amanda


Amandas Smycken

www.amandassmycken.se

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards