amandas-smycken

Alla inlägg den 4 november 2009

Av Amanda - 4 november 2009 15:39

Jaghar nu äntligen tagit tag i projektarbetet, och det känns bra. Jag har fått en bra start och hoppas att den här känslan hänger i sig.


I och med att jag ska sammanfatta min sommar som sommarlovsentreprenör och redovisa vad jag har lärt mig, är det en riktigt rolig upplevelse för mig att skriva på arbetet. Det är först nu som jag inser hur mycket jag verkligen har lärt mig under sommaren, och hur mycket jag, men  framför allt mina smycken har utvecklats.


Än så länge har jag skrivit en inledning, syftet med arbetet, frågeställningar samt bakgrunden till arbetet. Jag har också börjat lite smått på själva huvuddelen, men det är mest punkter som jag ska ta upp som jag har skrivit ner där.


Inledningen, bakgrunden och syftet med arbetet skall ju inte vara så långt, utan bara informera läsaren om vad som kommer att tas upp i arbetet.

Det, tycker jag, har varit svårt, att begränsa sig och veta var man ska sätta punkt i arbetet, hittills. Det har att göra med att jag har så mycket att säga om sommaren.


Dessutom är det så himla mycket som händer nu framöver. Det är julmarknader och det är lite beställningar plus ett pärlparty hos min moster Eva nästa onsdag. Det är så kul, och gör att det blir ännu mer som jag vill ha sagt i mitt arbete, men en sak i taget.


För att sammanfatta det hela - det känns bra! Jag har fått en bra start och jag har bra humm om vad jag ska ta upp i mitt arbete. Nästa gång jag sätter mig för att skriva på arbetet så skall jag börja med den stora delen - huvuddelen.


/ Amanda, Amandas Smycken

www.amandassmycken.se


Av Amanda - 4 november 2009 15:30

det var ingen lång dag i skolan idag inte. Jag kom till skolan vid halv 9. Gick på en föreläsning kl. 9-10. Övade på ett muntligt föredrag vid 10-11  - hemma 11.15 :)


Då kan Ni undra, vad har hon gjort sen då?

Det kan jag berätta. Jag har pluggat, pluggat, ätit mat, pluggat, klappat katten, pluggat ... pluggat och... pluggat !!! Hej hopp vad kul det är med skolan och alla arbeten!


Men, jag föredrar att plugga hemma. Jag koncentrerar mig mycket bättre då, så det har varit helt okej faktiskt. Det har blivit mycket gjort, och så har jag bokat tid hos tandläkaren på fredag + tagit kontakt med läraren, vars lektion jag missar delar av.


Idag fick jag mina små presentpåsar som jag beställde i slutet av förra veckan. Jag har också kommit en bra bit på vägen med den lilla "detaljen" för smyckena, som jag nämnde för några veckor sedan. Det känns väldigt bra nu med "Amandas Smycken" och allt. Jag var ju med i tidningen i måndags och har fått mycket uppmärksamhet i och med det - perfekt för mig och mina smycken :)


Tiden går och det är dags för dagens pärlstund. :)


Må så gott


/ Amanda, Amandas Smycken

www.amandassmycken.se

  


Ovido - Quiz & Flashcards