amandas-smycken

Alla inlägg den 12 november 2009

Av Amanda - 12 november 2009 13:52

Igårkväll (onsdagen den 11/11) var jag hos min moster Eva och hade pärlparty. Jag hade med mig mina pärlor hem till henne, och hon hade bjudit in några kompisar.

Först åt vi och pratade, sedan var det dags att sätta igång med provning av mina smycken.


Min tanke med pärlpartyn är att kunderna själva skall få välja de pärlor de vill ha i ett smycke. Jag tar med mig mina färdiga smycken och  mina pärlor hem till värdinnan. Hon har då bjudit hem några vänner, och så berättar jag lite om mig själv och om "Amandas Smycken".

Därefter är det bara att mingla runt, och plocka åt sig de pärlor man vill ha i ett smycke. Pärlorna lägger man i en påse och så fyller man i en lapp med namn, telefonnummer och speciella önskemål med smycket.

Utöver att plocka åt sig pärlor, kan man också köpa mina färdiga smycken. Det brukar vara populärt.

Jag gör smyckena när jag har tid, och meddelar kunderna så snart smyckena är klara för avhämtning och betalning.


Pärlpartyt varar i ca. 3 timmar och det brukar avslutas med fika, som värdinnan bjuder på. Som tack för att jag fick komma, får värdinnan välja ett smycke för ca. 200 kr.


Igårkväll blev en lyckad kväll med god mat och trevligt sällskap. Varje gäst gick därifrån med åtminstone varsitt smycke i handen och ett leende på läpparna.

Ja, det blev en lyckad kväll med nöjda kunder.

Då kunderna är nöjda, är jag nöjd.


/ Amanda, Amandas Smycken

www.amandassmycken.se

  

Av Amanda - 12 november 2009 13:38

Gårdagen var en lyckad dag med mycket skratt och fina pärlor!



Provet igår gick bra, känns det som i alla fall. I vilket fall som helst så är det skönt att ha det gjort.


Pärlpartyt hemma hos moster Eva var ett nöje. Det var ett perfekt tillfälle att visa upp mina smycken, och det är ännu roligare när de är omtyckta!

Det blev en sen kväll, men det var väldigt trevligt :)


Den här veckan har varit toppen, förutom min ständiga huvudvärk. Jag har haft sovmornar och korta dagar hela veckan, och imorgon åker vi till Göteborg för att gå på utbildningsmässan där.

Jag kom precis hem från min sånglektion. Det gick bra idag, och jag fick en ny låt :) nu vill det bara till att få texten att sitta, och gör den till min egen, sa min glada och mysiga sånglärare.


Tyvärr är det skolarbeten som står på min listan, över saker att göra i eftermiddag. Det ska bli skönt när allt är gjort. Det jobbiga är att det är en skrivuppgift, och jag gillar skrivuppgifter det gör jag verkligen, men just nu måste jag "komma igång". Det brukar vara lätt för mig, men inte nu.

jag kommer nog på något, det brukar ju lösa sig till slut.


Må så gott

/ Amanda, Amandas SMycken

www.amandassmycken.se

  


Ovido - Quiz & Flashcards