amandas-smycken

Direktlänk till inlägg 12 november 2009

projektarbete

Av Amanda - 12 november 2009 13:52

Igårkväll (onsdagen den 11/11) var jag hos min moster Eva och hade pärlparty. Jag hade med mig mina pärlor hem till henne, och hon hade bjudit in några kompisar.

Först åt vi och pratade, sedan var det dags att sätta igång med provning av mina smycken.


Min tanke med pärlpartyn är att kunderna själva skall få välja de pärlor de vill ha i ett smycke. Jag tar med mig mina färdiga smycken och  mina pärlor hem till värdinnan. Hon har då bjudit hem några vänner, och så berättar jag lite om mig själv och om "Amandas Smycken".

Därefter är det bara att mingla runt, och plocka åt sig de pärlor man vill ha i ett smycke. Pärlorna lägger man i en påse och så fyller man i en lapp med namn, telefonnummer och speciella önskemål med smycket.

Utöver att plocka åt sig pärlor, kan man också köpa mina färdiga smycken. Det brukar vara populärt.

Jag gör smyckena när jag har tid, och meddelar kunderna så snart smyckena är klara för avhämtning och betalning.


Pärlpartyt varar i ca. 3 timmar och det brukar avslutas med fika, som värdinnan bjuder på. Som tack för att jag fick komma, får värdinnan välja ett smycke för ca. 200 kr.


Igårkväll blev en lyckad kväll med god mat och trevligt sällskap. Varje gäst gick därifrån med åtminstone varsitt smycke i handen och ett leende på läpparna.

Ja, det blev en lyckad kväll med nöjda kunder.

Då kunderna är nöjda, är jag nöjd.


/ Amanda, Amandas Smycken

www.amandassmycken.se

  

 
 
Maria

Maria

16 november 2009 10:12

Hej Amanda!
jag är jättemöjd med mitt fina halsband och har skickat din länk till några på jobbet
kram
Maria

http://n/a

 
Eva

Eva

24 november 2009 10:21

Hej Amanda!

Läste detta om Pärlparty, låter som en bra idé, har inte hört talas om det förut, ska nog försöka mig på det oxå, ska höra lite med vänninorna vad de tror om detta............å du så söööööta dina nya änglar är, den med tovat är verkligen fint gjort, du är jätteduktig på att göra dessa.....får önska dig en fortsatt bra vecka.........kram från eva

http://www.EsZmycken.dinstudio

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 2 december 2010 20:24

Då var första salstentan gjord idag. Visst har det varit spänt inför tentan, men nog mestadels för att det var just den första salstentan - den förra var en hemtenta. MEN jag kom på (!) att salstenta ju faktiskt är som ett helt vanligt prov, bara lit...

Av Amanda - 16 november 2010 17:02


Nu känner jag mig klar med uppdateringen av hemsidan. Det är mer jobb med att lägga in bilder osv. än man kan tro, men rätt snabbt går det ändå.   Nya bilder finns alltså på hemsidan för beskådning. Idag är det dessutom bara 38 dagar kvar till ju...

Av Amanda - 14 november 2010 19:33

Tänka sig, idag är det bara 40 dagar kvar till julafton. Tiden går så fort! Lite snö har vi fått, men den har hunnit försvinna. Jag tror och hoppas att det kommer mer!   Nu har marknaderna dragit igång. Jag har varit på en julmarknad och två hö...

Av Amanda - 7 oktober 2010 18:40

Ja, som student är det fullt upp och mycket tid ägnas åt studierna. av den anledningen har jag inte skrivit här på bloggen på ett bra tag nu.   Min kära svärmor antydde att uppdateringen här är dålig, och det har hon helt rätt i! Men nu är jag ig...

Av Amanda - 1 augusti 2010 17:26

ojoj, nu var det länge sedan jag skrev ett inlägg här på bloggen. Varför? Jo, kanske har det att göra med att jag helt enkelt har haft fullt upp.    Greklandsresan med Gustav var fantastisk. Det var ett bra hotell, fin miljö, bra mat och den bäst...

Ovido - Quiz & Flashcards