amandas-smycken

Alla inlägg den 3 januari 2010

Av Amanda - 3 januari 2010 14:34

Igår var en riktigt fin dag som jag tillbringade med min syster, hennes sambo och hans lillasyster. Vi grillade korv och hälsade på mormor och morfar :)

På kvällen lagade vi tacos och tittade på robinson!

Snart kommer min syster och hennes sambo hem hit och då ska vi fika.


I fredags fick vi ett ryck, jag och Gustav. Vi var rastlösa och hade ingenting att göra. MEN! - Gustav kom på att vi kunde göra ett smycketräd. "Hur då?", undrade jag, men Gustav hade lösningar på allt!


Vi svetsade ihop metallrör och sedan putsade vi, och till sist kunde vi måla.


Här är ritningen.

   

Pinnarna

  


trädet när det är ihopsvetsat

  


Trädet när det är nymålat

 


Och sist, men inte minst - trädet när det är klart! :)

   


Jag blev riktigt nöjd med resultatet  och det finns plats för många smycken! :)


Nu ska jag pyssla lite, har många idéer.


Må så gott

/ Amanda, Amandas Smycken

www.amandassmycken.se

  


Av Amanda - 3 januari 2010 12:16

Den 6 december stod jag på julmarknad i Apladalen. Det är en mysig julmarknad där folk känner igen mig och mina smycken.

Det är roligt att se att "Amandas Smycken" är omtyckt, och jag fick höra av många att mina smycken är väldigt speciella och unika - precis det jag vill höra!


Nu är julen över, vilket betyder att det är ett helt år kvar till nästa omgång med julmarknader. Jag har ju stått på en hel del marknader nu i höst, vilket har stärkt min inställning och min stolthet över mina smycken.

Nu i vår har jag inga marknader inplanerade, inte än så länge i alla fall. Däremot kan det bli ett och annat pärlparty - och det är kul.


I julklapp fick jag bokstavsstansar och sifferstansar som jag använder till att stämpla in exempelvis namn i metallbrickor som sedan blir en del av smyckena. Smyckena blir jättefina och tack vare stansarna kan jag göra olika stilar på mina smycken.


Idag har jag skrivit några rader på den teoretiska delen av mitt projektarbete. Jag har kommit en bit nu, och det känns bra. Det känns som att jag har läget under kontroll.


Må så gott

/ Amanda, Amandas Smycken

www.amandassmycken.se


  

Ovido - Quiz & Flashcards