amandas-smycken

Alla inlägg den 14 oktober 2009

Av Amanda - 14 oktober 2009 15:21

Det blev en blå träningsmatta som jag köpte.


Pappa och jag tog en snabb utflykt till Jönköping idag. Jag hade förväntat mig att hitta en tv i Värnamo, i och med att det sas i den aktuella affären att det skulle komma hem en sådan tv som jag vill ha, på onsdag (dvs. idag).

MEN! - det var missvisande och jag blev sur och besviken, riktigt besviken.

Istället satte vi oss i bilen, jag och pappa, och åkte upp till elgiganten i Jönköping och där fanns DEN - min tv :)

Det blev inte den jag hade tänkt mig från början, utan en som var ännu lite bättre, och dessvärre lite dyrare också.


Nu sitter jag i mitt nya fina rum, framför min dator. Jag pluggar engelskaglosor emellanåt, men man måste ta paus också. TV:n har inte kommit upp på väggen ännu, men det ska den ikväll när pappa kommer hem. Det ska bli skönt att kunna titta på tv i sitt rum igen, och slippa det surrande ljudet från den gamla tv:n!


Det är snart tid att lösa några uppgifter i engelskaboken, och läsa naturkunskap! Faktiskt så föredrar jag engelskan, i alla fall framför kemi.

Kemi är ett ämne som jag inte förstår mig på. Jag verkar inte vara den enda i klassen som inte gör det heller, så varför finns det...?


Jag klurar och funderar mycket bättre i mitt nya, ljusa rum! Det har jag märkt när det gäller mina smycken. Just nu har jag en massa olika idéer och får inspiration från allt och alla känns det som!

Igårkväll påbörjade jag ett vitt halsband som jag hade tänkt att färdigställa idag. Jag vet inte riktigt helt hur det kommer att se ut, men nöjd lär jag nog bli. :)


Dags att återvända till glosorna.

Må så gott


Amanda, Amandas Smycken

www.amandassmycken.se

  

Ovido - Quiz & Flashcards