amandas-smycken

Direktlänk till inlägg 3 september 2009

full rulle

Av Amanda - 3 september 2009 19:10

Nu var det några dagar sedan jag skrev här, i bloggen. Jag har haft fullt upp, det har helt enkelt inte funnits tid.


Idag var jag inne hos syon på skolan. Jag ville ha lite mer information angående högskola och så nästa år. Det är nästa år det är dags (om jag kommer in), det är svårt att fatta.

Syon tyckte att jag skulle anmäla mig till högskoleprovet, något som jag har fasat för sedan första dagen i ettan. Jag inser nu att jag inte förlorar något på det, mer än möjligtvis pengarna för provets kostnad. Det kan ju trots allt vara värt ett försök.


Igår var jag i ullared med rebecka. Det blev en väldigt lyckad resa, med mycket prat. :)

Jag tyckte inte att jag hittade så mycket, men när vi kom till kassan visade det sig vara en hel del ändå. Det blir lätt så. Man plockar på sig småsaker och vips så har man fyllt en korg.

Vi var inne på panduro-outlet som också. Det är ganska nyöppnat, men tyvärr visade sig mina förväntningar vara högre än de borde ha varit. Jag köpte ändå några pärlor, men inte alls i den skalan som jag trodde att det skulle bli. Det var ju billigare än i "vanliga" panduroaffärer, men utbudet var så mycket sämre - tyvärr.


Rebecka hittade en rosa kappa. Det låter lite knasigt, men den var jätteläcker :)

Hon hittade ett par skor med. De var också fina, och på lördag skall vi göra stan osäker i Värnamo. Vi ska ut och leta skor och jacka åt mig. Jag funderar på att införskaffa en skinnjacka. Vi får väl se hur det blir med den saken.

Dessutom pratar rebecka om hål i örat, vilket mamma kanske inte är helt övertygad om, men jag är ju 18 nu och bestämmer själv. Tja, vi får väl se hur det blir :)


Imorgon slutar jag skolan vid en dum tid. Eller det är ju skönt att sluta vid halv två istället för halv 4 som en del av mina kompisar, men det stämmer inte med bussarna.

Det är nackdelen med att bo utanför stan. Det här eviga passandet med bussar hit och dit.

Imorgon passar det ändå rätt bra. Jag skall passa på att ta kort till körkortet imorgon. Blir det inte av imorgon så vet jag att jag troligen kommer att skjuta upp det, och det är så onödigt.


Nu skall jag sätta mig och pärla lite. Alla läxor är gjorda, eller jag har en uppgift kvar, men den väntar jag lite med. Det är ju trots allt snart helg och då kommer Gustav hem igen :)


ha det bra


/ Amanda, Amandas Smycken

www.amandassmycken.se



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 2 december 2010 20:24

Då var första salstentan gjord idag. Visst har det varit spänt inför tentan, men nog mestadels för att det var just den första salstentan - den förra var en hemtenta. MEN jag kom på (!) att salstenta ju faktiskt är som ett helt vanligt prov, bara lit...

Av Amanda - 16 november 2010 17:02


Nu känner jag mig klar med uppdateringen av hemsidan. Det är mer jobb med att lägga in bilder osv. än man kan tro, men rätt snabbt går det ändå.   Nya bilder finns alltså på hemsidan för beskådning. Idag är det dessutom bara 38 dagar kvar till ju...

Av Amanda - 14 november 2010 19:33

Tänka sig, idag är det bara 40 dagar kvar till julafton. Tiden går så fort! Lite snö har vi fått, men den har hunnit försvinna. Jag tror och hoppas att det kommer mer!   Nu har marknaderna dragit igång. Jag har varit på en julmarknad och två hö...

Av Amanda - 7 oktober 2010 18:40

Ja, som student är det fullt upp och mycket tid ägnas åt studierna. av den anledningen har jag inte skrivit här på bloggen på ett bra tag nu.   Min kära svärmor antydde att uppdateringen här är dålig, och det har hon helt rätt i! Men nu är jag ig...

Av Amanda - 1 augusti 2010 17:26

ojoj, nu var det länge sedan jag skrev ett inlägg här på bloggen. Varför? Jo, kanske har det att göra med att jag helt enkelt har haft fullt upp.    Greklandsresan med Gustav var fantastisk. Det var ett bra hotell, fin miljö, bra mat och den bäst...

Ovido - Quiz & Flashcards