amandas-smycken

Alla inlägg den 6 juli 2009

Av Amanda - 6 juli 2009 19:35

Idag har jag mycket att berätta, eller rättare sagt, mycket att visa :) Jag och mamma har gjort en liten utflykt idag.

Det var mysigt, och jag körde :)


Vårt första stopp var Stadium i Värnamo. Där köpte jag ett par nya löparskor och en lite boll, som jag tänkte överraska mina turkiet-kompisar med :)

 Nästa stopp var "Present-verkstan" i Gislaved. Det är en mysig affär, och man kan hitta många små roliga och användbara saker där. Jag köpte två saker där, ett nystan med rosa bast-snören till mina söta små presentpåsar, och en rulle med tunn silvertråd som jag skall använda till mina smycken. :) 

Därefter bar det av mot Bredaryd och till "Smålänningens marknad". Dit åkte vi mest för skoj skull, och ihop om att hitta något fint och billigt. Vi köpte choklad där, och kräftor :) Chokladen ligger i kylskåpet nu, och kräftorna ligger på upptining - vi skall festa på dem ikväll :) 


Efter en rolig och mysig förmiddag och eftermiddag, åkte vi hem till Drömminge igen. Hela vägen hem kliade det i mina fingrar och jag ville bara hem! Jag ville fortsätta med alla mina nya idéer som ständigt finns i mitt huvud... 


Som Ni vet, gör jag en ängel, som jag själv tycker är väldigt fin. Änglar finns året runt, men jag ville skapa något nytt. Något somrigt.  Så satt jag i solen, på Värnamo-badet i fredags, och fick en sån himla bra idé :)

 I och med att min ängel är omtyckt av så många fler människor än bara mig, måste jag ju spinna vidare på den idén, tänkte jag, och vad är inte mer somrigt än blommor?  


Med penna och papper fick jag fram många nya idéer på nya "änglar". Det var främst "änglar" som höll i blommor och hjärtan (de symboliserar ju kärlek och lycka bara i sig). Sedan gick jag hem och visade mina små bilder för min mamma. Hela hennes ansikte lyste upp, och jag med ens att hon tyckte om det hon såg :) Däremot tyckte jag mig ana nya idéer och synpunkter hos min mor, vilka jag med spänning lyssnade på.  Tillsammans kom vi på en massa nya idéer kring mina små änglaliknande figurer, antingen med blommor, hjärtan, randiga klänningar etc.  


Jag satt uppe till halv 1 igår kväll/natt, och pysslade med mina små figurer. Det tog sin lilla tid att få till det där lilla extra, men jag tycker att jag lyckades till slut :)


 Dagens smycke är helt klart min blomsterflicka "Rosa", och min hjärtliga blå flicka med randig klänning :) Mina två, söta tillskott är bland de finaste verken jag har gjort. Jag är jättenöjd, och tycker att de är så mysiga. :)

Vad säger Ni?


   


Ovido - Quiz & Flashcards