amandas-smycken

Alla inlägg den 27 juli 2009

Av Amanda - 27 juli 2009 21:36

Idag var det dags för storstädning av förrådet, hemma. Städning brukar vara en sådan grej som man gärna skjuter framför sig hela tiden, men faktsikt så har jag sett fram emot den här storstädningen ett bra tag nu.


Anledningen till det är att alla mina gamla leksaker finns ute på förrådet och visst kliade det i mina fingrar när jag började plocka bland mina barbie-dockor, det skall jag inte sticka under stolen med. Det var helt enkelt ett nöje att städa, för en gångs skull :)


Imorgon får det bli att ta tag i städningen av rummet, inte lika kul kanske men det är skönt när det är gjort. Efter det skall jag hjälpa mina föräldrar med förrådet igen, och sedan ägna mig åt några beställningar hade jag tänkt. 


Simskolorna på Värnamo-badet drog igång idag. Det blev en regnig start på de kommande tre veckorna, men vad gör det - man blir ju ändå blöt i vattnet. :)

Grupperna var ... små. Det brukar vara runt tio barn i varje grupp, men i mina tre simgrupper hade jag nio barn - totalt (tre barn i första, ETT i andra gruppen och fem barn i tredje gruppen). Dessa nio barn var vi två ledare på, lite väl bra i andra gruppen med bara ett barn i. Kanske är det fler imorgon, annars får vi ringa runt till de som inte kommer. :)


Dagens smycke är det här örhängeparet med blomsterflickor. De har vita små pärlor i sina blombuketter. 

Fina och mysiga, tycker jag. :)

 


 

Ovido - Quiz & Flashcards