amandas-smycken

Alla inlägg den 29 juli 2009

Av Amanda - 29 juli 2009 12:45

Huset är alldeles tyst, och här sitter jag vid mitt pärlbord och pysslar med ett svart armband.


Vi var inte många som kom på mötet med sommarlovsentrepenörerna, men vi som var där verkar alla ha fått något gjort :)

Malin (http://hembakat.bloggagratis.se/) har haft fullt upp med att ordna fikat på Lidnäs, inte konstigt att de ville ha henne där - hon gör sååå supergoda kladdkakor och kolakakor :)

 Dessutom bakar hon ju bullar, men dem har jag inte hunnit smaka ännu.


Idag överlämnade jag också ett halsband till Sanne, på Värnamo Näringsliv. Hon hade beställt ett långt halsband med ringar, och en "pärlklase" med blå pärlor. Jag blev verkligen nöjd med resultatet och min mamma sa : "Ett sånt vill jag också ha!". Med den kommentaren drar jag slutsatsen att halsbandet blev fint.

Tyvärr tog jag ingen bild på det halsbandet, men kanske gör jag ett till, och då kommer det en bild. Gäller att hålla ögonen öppna :)


Förutom mötet idag, har jag hunnit med att städa på mitt rum och på mitt bord med alla pärlor- precis som jag hade tänkt. Det tog lite längre tid än jag hade tänkt mig, men fint blev det!

Inte nog med det så har jag läst ännu ett avsnitt i körkortsboken

- Man skall inte falla för grupptryck och köra för fort, eller köra rattfull, tänk på det! :)


När armbandet, som jag håller på med nu, är klart, skall jag beställa kedjor till mina smycken. Det är nämligen fint att hänga mina små "flickor" i en kedja - ett tips från mig. :)


 Dagens smycke är detta vita halsbandet med den lilla vita blomsterflickan/ängeln, som berlock. Det är stilrent och snyggt :)


Av Amanda - 29 juli 2009 07:42

Snart bär det av till Värnamo, och mötet med sommarlovsentrepenörerna.


Resten av dagen har jag tänkt spendera på städning av mitt rum (blev inte av igår, som det borde ha blivit), snabb-städning på "pärlbordet", och smyckestillverkning. Efter det är det simskola på Värnamobadet för hela slanten!


Jag och Gustav skall lyxa till kvällen med att gå på bio - mysigt :)


skall försöka återkomma med någon bild på ett smycke, under dagen.


Ha det bra tills dess


/ Amanda, Amandas Smycken

Ovido - Quiz & Flashcards