amandas-smycken

Direktlänk till inlägg 29 juli 2009

det tysta huset ute på landet - ett pärlande ljud inifrån

Av Amanda - 29 juli 2009 12:45

Huset är alldeles tyst, och här sitter jag vid mitt pärlbord och pysslar med ett svart armband.


Vi var inte många som kom på mötet med sommarlovsentrepenörerna, men vi som var där verkar alla ha fått något gjort :)

Malin (http://hembakat.bloggagratis.se/) har haft fullt upp med att ordna fikat på Lidnäs, inte konstigt att de ville ha henne där - hon gör sååå supergoda kladdkakor och kolakakor :)

 Dessutom bakar hon ju bullar, men dem har jag inte hunnit smaka ännu.


Idag överlämnade jag också ett halsband till Sanne, på Värnamo Näringsliv. Hon hade beställt ett långt halsband med ringar, och en "pärlklase" med blå pärlor. Jag blev verkligen nöjd med resultatet och min mamma sa : "Ett sånt vill jag också ha!". Med den kommentaren drar jag slutsatsen att halsbandet blev fint.

Tyvärr tog jag ingen bild på det halsbandet, men kanske gör jag ett till, och då kommer det en bild. Gäller att hålla ögonen öppna :)


Förutom mötet idag, har jag hunnit med att städa på mitt rum och på mitt bord med alla pärlor- precis som jag hade tänkt. Det tog lite längre tid än jag hade tänkt mig, men fint blev det!

Inte nog med det så har jag läst ännu ett avsnitt i körkortsboken

- Man skall inte falla för grupptryck och köra för fort, eller köra rattfull, tänk på det! :)


När armbandet, som jag håller på med nu, är klart, skall jag beställa kedjor till mina smycken. Det är nämligen fint att hänga mina små "flickor" i en kedja - ett tips från mig. :)


 Dagens smycke är detta vita halsbandet med den lilla vita blomsterflickan/ängeln, som berlock. Det är stilrent och snyggt :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 2 december 2010 20:24

Då var första salstentan gjord idag. Visst har det varit spänt inför tentan, men nog mestadels för att det var just den första salstentan - den förra var en hemtenta. MEN jag kom på (!) att salstenta ju faktiskt är som ett helt vanligt prov, bara lit...

Av Amanda - 16 november 2010 17:02


Nu känner jag mig klar med uppdateringen av hemsidan. Det är mer jobb med att lägga in bilder osv. än man kan tro, men rätt snabbt går det ändå.   Nya bilder finns alltså på hemsidan för beskådning. Idag är det dessutom bara 38 dagar kvar till ju...

Av Amanda - 14 november 2010 19:33

Tänka sig, idag är det bara 40 dagar kvar till julafton. Tiden går så fort! Lite snö har vi fått, men den har hunnit försvinna. Jag tror och hoppas att det kommer mer!   Nu har marknaderna dragit igång. Jag har varit på en julmarknad och två hö...

Av Amanda - 7 oktober 2010 18:40

Ja, som student är det fullt upp och mycket tid ägnas åt studierna. av den anledningen har jag inte skrivit här på bloggen på ett bra tag nu.   Min kära svärmor antydde att uppdateringen här är dålig, och det har hon helt rätt i! Men nu är jag ig...

Av Amanda - 1 augusti 2010 17:26

ojoj, nu var det länge sedan jag skrev ett inlägg här på bloggen. Varför? Jo, kanske har det att göra med att jag helt enkelt har haft fullt upp.    Greklandsresan med Gustav var fantastisk. Det var ett bra hotell, fin miljö, bra mat och den bäst...

Ovido - Quiz & Flashcards