amandas-smycken

Direktlänk till inlägg 30 juli 2009

film, pyssel och utflykt :)

Av Amanda - 30 juli 2009 11:31

FIlmen igår var helt fantastisk! Det var den bästa av Harry Potter-filmerna, tycker jag.


Innan bion igår, var jag och Gustav och åt på en Kina-restaurang i Växjö. Det var mysigt, men en aning stressigt. I vilket fall som helst, så hann vi både äta mat och köpa popcorn innan filmen började :)


Idag är det blåsigare ute, än vad det var igår. Fortsätter det så här, kan det bli en kall em i vattnet på värnamo-badet.

Innan dess skall Gustav städa sitt rum (går inte så särskilt bra nu) och så skall vi laga mat. Kanske skall jag passa på att läsa ytterligare ett avsnitt i körkortsboken, medan Gustav städar. Kanske låter ja bli - Vi får se.


Innan jag åkte till Värnamo-badet igår, pysslade jag med en ängel och en liten blomsterflickan. Ängeln blev klar, och jag är övertygad om att det är den finaste ängeln jag någonsin gjort. Den blev så jämn och fin :)

Den lilla blomsterflickan hann jag inte klart med. Blir det tid idag så skall jag försöka få den färdig, men jag vill inte stressa med den. Den är rosa och hittills väldigt söt, enligt mig. 

Jag försökte få Gustav till att säga något om den igår, men jag lyckades inte riktigt - intresset måste ju finnas för att ge ett utförligt resonemang om saker och ting.


Imorgon, fredag, väntar en utflykt för Gustav och mig. Vi skall först till lager 157 och sedan bär det av mot Borås och Knalleland. Jag har läst på en pärl-hemsida att det finns en pärlaffär i Borås.  Den bara måste jag besöka! :)


Dagens smycke är det här långa, vita halsbandet med ringar. Jag har satt ett silverhjärta som hänge, vilket jag tycker blev bra. Detta smycket passar alla, stora som små :)

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 2 december 2010 20:24

Då var första salstentan gjord idag. Visst har det varit spänt inför tentan, men nog mestadels för att det var just den första salstentan - den förra var en hemtenta. MEN jag kom på (!) att salstenta ju faktiskt är som ett helt vanligt prov, bara lit...

Av Amanda - 16 november 2010 17:02


Nu känner jag mig klar med uppdateringen av hemsidan. Det är mer jobb med att lägga in bilder osv. än man kan tro, men rätt snabbt går det ändå.   Nya bilder finns alltså på hemsidan för beskådning. Idag är det dessutom bara 38 dagar kvar till ju...

Av Amanda - 14 november 2010 19:33

Tänka sig, idag är det bara 40 dagar kvar till julafton. Tiden går så fort! Lite snö har vi fått, men den har hunnit försvinna. Jag tror och hoppas att det kommer mer!   Nu har marknaderna dragit igång. Jag har varit på en julmarknad och två hö...

Av Amanda - 7 oktober 2010 18:40

Ja, som student är det fullt upp och mycket tid ägnas åt studierna. av den anledningen har jag inte skrivit här på bloggen på ett bra tag nu.   Min kära svärmor antydde att uppdateringen här är dålig, och det har hon helt rätt i! Men nu är jag ig...

Av Amanda - 1 augusti 2010 17:26

ojoj, nu var det länge sedan jag skrev ett inlägg här på bloggen. Varför? Jo, kanske har det att göra med att jag helt enkelt har haft fullt upp.    Greklandsresan med Gustav var fantastisk. Det var ett bra hotell, fin miljö, bra mat och den bäst...

Ovido - Quiz & Flashcards