amandas-smycken

Alla inlägg den 1 juni 2009

Av Amanda - 1 juni 2009 21:41

Allting gick som smort på bröllopet i lördags, och natten blev lång. Jag kom hem kl. 06.15 och då var jag ganska trött.


Vilken dag det har varit idag :) solen har skinit och alla i min omgivning har varit glada. Jag hade med min bok med bilder på mina smycken idag till skolan. En klasskompis ville titta i den, och vips så var i stort sett hela klassen samlad runt den :) Det verkar inte helt omöjligt att få någon beställning till studenten (jag håller tummarna för det).


För att vara ärlig har det varit en mycket händelserik dag idag. Dels har jag varit i skolan, men jag har också hunnit med att gå på det andra info-mötet för sommarlovsentrepenörerna :)

På mötet satt vi och hjälpte varandra med tips på hur vi kan utveckla våra idéer ännu mer, och jag fick bl.a förfrågan om jag inte gör smycken för killar. Tyvärr har jag inte gjort det ännu, men jag funderar på den idén. Frågan är bara hur ett sådant smycke skulle kunna se ut. Hör gärna av er med förslag :)


Det är många järn i elden, och jag och Malin (en av sommarlovsentrepenörerna) funderar på att genomföra ett gemensamt "pärl- och kakparty" :)

Gästerna får då plocka åt sig de pärlor de vill ha i ett smycke och så sätter jag ihop det sedan. I samband med det måste man ju fika också och det är där Malin kommer in i bilden, med sina hembakade kakor :)

Kanske skulle Du vilja ha ett pärlparty hemma hos dig? Det är en perfekt idé för de mysiga tjejkvällarna :)


Trots att helgen har inneburit sena kvällar (eller tidiga mornar), och en härlig men fullspikad måndag, har jag naturligtvis hunnit med att göra två halsband. Det är svårt att hålla sig ifrån allt pärlande.

Dagens smiley får bli det blå halsbandet med pärlklädda ringar, och även ideérna kring "pärl- och kakpartyt" med Malin :)

Ovido - Quiz & Flashcards