amandas-smycken

Alla inlägg den 22 juni 2009

Av Amanda - 22 juni 2009 20:56

För att sammanfatta dagen som varit, kan jag säga att det har varit full rulle hela tiden.

Vi träffades kl. 9 i morse, och kl. 10 träffade jag tidningen.

Efter det har det bara rullat på.


Jag ringde till banken och bokade ett möte hos Tommy kl. 11 på onsdag. Imorgon skall jag ringa till honom igen och försöka ändra tiden, då min tid näst intill krockade med redan inbokade möten (fullt upp!). Vi får se hur jag löser detta, på något sätt går det nog att reda ut :)


Jag har även gjort framsteg gällande mín kommande hemsida. Ludvig, som skall hjälpa mig med den, skall börja med den i veckan och förhoppningsvis är den klar om ett par veckor. Han har ju annat och göra också, och är verkligen superdupersnäll som är villig att hjälpa mig med detta - TACK!


Mitt i allt arbete och pyssel med mina beställningar idag, ringde Malins mobil. Hela hennes ansikte lyste upp, och jag förstod att hon fick en beställning. Det gjorde även mig glad, eftersom Malin vart lite besviken då hon hade väntat sig fler beställningar på en gång, men det kommer! Det håller jag tummarna för.

Glöm inte att beställa Malins kanon-goda kakor! (http://hembakat.bloggagratis.se)


Självklart håller jag även tummarna för fler beställningar av Amandas Smycken. Det är upp till Dig att bestämma hur det skall se ut. Antingen kan Du välja ett av mina färdiga halsband, eller färgsätta och konstruera ett själv. Hör av dig till min mail (amandaa_g@hotmail.com), och skriva vilket smycke Du skulle vilja beställa.


Imorgon skall jag prata med Åza om ekonomin, och med Sanne om marknadsföring. Detta ser jag fram emot.

När jag har min ekonomi under kontroll och är helt klar med prislistan, lägger jag ut den här på bloggen. Skall försöka göra det imorgon.


Dagens halsband är detta svarta, läckra halsbandet som Niklas (min handledare) beställde idag. Det är en gåva till hans syster - hoppas att det uppskattas! Väldigt bra idé Niklas, måste jag säga :)



Av Amanda - 22 juni 2009 14:46

Nu har vi precis fikat, jag och Malin (hembakat). Vi har det så trevligt och lär oss så mycket.


Det känns helt fantastiskt med min affärsidé nu! Jag känner att det jag gör, verkligen är MIN grej. Jag har fått så mycket beröm av i stort sätt allt och alla, framförallt här hos sommarlovsentrepenörerna :). Dessutom har handledaren för sommarlovsentrepenörerna i Skaraborg (Sofia) kommenterat min blogg, vilket jag blev superglad för. Då märks det att bloggen syns, och att mina smycken är omtyckta även utanför Värnamo.


Träffen med Finnveden Nu, gick hur bra som helst! :)

Hon som jag pratade med var verkligen jättetrevlig och lätt att prata med.


Jag skall snart ringa till banken angående bankgiro - kö på telefonen just nu bara. Skall försöka boka in en träff med någon bankman, så att vi kan träffas nu i veckan.


Det som står kvar på min lista för dagen, är hemsidan och att dela ut ännu fler lappar i affärerna. Dessutom måste jag ringa ett par personer som har lagda beställningar hos mig, så att det inte blir några missförstånd. Bäst att ha läget under kontroll, vilket jag för det mesta har.


Nu skall jag fortsätta med mina beställningar, och så lägger jag ut en bild på någon av dem senare ikväll.


/ Amanda

 


Av Amanda - 22 juni 2009 07:28

Snart bär det iväg in till Värnamo och sommarlovsentrepenörerna!

Dessutom väntar mötet med Finnveden Nu kl. 10.00, och även besöket hos Borglingsfrisersalong. :)


Det är många som har frågat om jag inte gör herrsmycken. Än så länge har jag inte gjort något, men jag funderar på att göra ett, men det svåraste för mig är att veta hur ett herrsmycke skulle se ut. Jag är inte så inne i just den branschen, men jag är öppen för förslag :)


Igårkväll började jag med bokföringen av alla mina kvitton. Det var en del, och jag har en hel del kvar att göra. Tänkte fixa eftermiddagen till det.


Sedan blir det ju mötet om hemsidan som också skall avklaras idag! Det är mycket att stå i, men det är sååå kul!


ha det bra, så hör jag av mig senare under dagen


/ Amanda

Ovido - Quiz & Flashcards