amandas-smycken

Alla inlägg den 20 juni 2009

Av Amanda - 20 juni 2009 23:15

Nu är jag äntligen klar med stora delar av bokföringen för mina smycken hittills (detta året). Gustav lärde mig hur excell funkar - det tog lite tid men det gick :)

Allt är möjligt!


Jag blev himla nöjd med vårt upplägg på dokumentet. Det är enkelt att fylla i och enkelt att läsa av. Imorgon, eller någon dag inom snar framtid, skall vi skriva ner alla mina utgifter (nu har vi bara skrivit ner alla beställningar och inkomster) och bra inköpsställen - det gäller ju att hålla koll på VAR det bästa materialet finns :)


Jag är nästan klar med städningen bland alla mina pärl-prylar. Tanken slog mig att jag borde köpa ännu en back att lägga ner mitt material i, dessutom skulle det ju innebära plats för ännu fler pärlor, vilket är lika med en supernöjd Amanda, men ett par suckande föräldrar + pojkvän.


Nu tänkte jag sätta igång smyckestillverkningen, med start på några beställningar :)


ha en fortsatt trevlig kväll, så hör jag av mig igen imorgon :)



Av Amanda - 20 juni 2009 17:47

Idag vill jag börja med att tacka för alla snälla kommentarer och allt beröm! Sådant gör mig så otroligt glad, och jag känner mig verkligen uppskattad i det jag gör.  I och med det vill jag säga att det inte är farligt att uttrycka sina åsikter här på min blogg, dvs. kommentera gärna! :)


 Igår (midsommarafton), blev en lyckad dag :) vi blev dock inte så många, men vi som umgicks hade trevligt. :) Den kommande resan till turkiet, om knappt en månad, kom mycket på tal - det gäller ju att planera för utlandsresan! :) 


Vi är fyra personer som skall åka till turkiet - jag, Gustav, Rebecka och Martin. En av mina planer inför resan är vattengympan på hotellet varje morgon :) de andra är väl lite kluvna på den idén.


 Just nu skriver jag ut fler visitkort om "Amandas Smycken". Det är bäst att ha ett lager med dem, tänkte jag. sedan måste jag städa lite på mitt "pärl-bord", där alla mina pärl-lådor och tillbehör är spridda över en ganska stor yta. Det är nog städningen som är nackdelen med mitt pysslande, men samtidigt så väger smyckestillverkningen upp det, och visst blir det så mycket roligare att pärla då omgivningen är ren och fin :) 


 Dagens smycke är det här långa, rosa-vita halsbandet och det matchande armbandet.


Ovido - Quiz & Flashcards