amandas-smycken

Direktlänk till inlägg 23 juni 2009

två möten inbokade, och en och annan beställning

Av Amanda - 23 juni 2009 18:29

Nu har jag nog ganska bra koll på min ekonomi och alla mina papper.

Jag fick hjälp av Åza, och så pratade jag även med Sanne (på värnamo näringsliv) om marknadsföring och vad jag skall göra för att synas mer.


Utöver det har jag hunnit med att göra tre beställningar idag. Det var roligt, och tiden bara flög iväg.

Jag ringde även till Tommy på banken, och vi skall träffas imorgon som vi hade bestämt från början.


När jag satt och pillrade med mina beställningar, fick jag syn på tre personer som satt inne på ett litet kontor. Självklart ville jag synas, så jag gick in till dem och presenterade mig och mitt företag. De är själva ett ganska nystartat litet företag som kallar sig Gasin, och gör en reklamtidning med reportage och annonser från företagare i och i områden runt om Värnamo.

Tillsammans kom vi fram till att de skall göra ett reportage om mig, vilket jag verkligen uppskattar :) Vi skall också förhandla om andra sätt att marknadsföra sig på, mer prat om det blir det nästa vecka då jag har ett möte inbokat med dem kl. 10 på onsdagen.


Jag har även tagit kontakt med Malin som äger och driver den söta lilla butiken Unik, strax utanför Värnamo. Jättemysigt ställe, och jättesnäll ägare :)

Med Malin har jag ett möte på onsdag nästa vecka (det med) kl. 12. Då skall hon dels berätta lite hur hon har gått till väga för att få ihop den lilla butik och affärsverksamhet som hon driver idag, och så skall vi även försöka hjälpa varandra med andra affärer som marknadsföring osv.

Det är alltid bra med kontakter, det är ju dels på så sätt som man syns och lyckas :)


Nu är det snart dags för mig och Gustav att ge oss ner till Borglingsfrisersalong, för att ta kort på min utställning :) 


Dagens  smycke är detta rosa halsbandet som jag fick en beställning på idag av Jenny , som också är sommarlovsentrepenör 2009.Kollain hennes och Stephanies blogg ((http://stephaniejenny.bloggagratis.se/)! :)

 Hoppas det är någon mer än jag som är förtjust i detta söta halsband!

 

 
 
malin

malin

23 juni 2009 23:44

Hej kära Amanda!!!

Smyckena du gör är ljuvliga!! Verkligen jätte fina...Vart och ett med personlig tough!!..UNIKT..det gilar vi...ti-hi....=)

Vore kul att prova sälja några i min butik!!...

Tack för söta ord om mig i din blogg!!....Va gullig du är!!

..Grattis oxå till ditt ev reportage i Gasin!! Det sätter nog verkligen fart på försäljningen..=)

Ha en härlig vecka... så ses vi i nästa vecka!! Trevligt!!..=)

kramar i massor Malin

http://www.unikkollektion.blogspot.com

 
Ingen bild

Jenny

24 juni 2009 14:46

gud va fint halsbandet var :) verkligen superfint! tar du med det på nästa träff?
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 2 december 2010 20:24

Då var första salstentan gjord idag. Visst har det varit spänt inför tentan, men nog mestadels för att det var just den första salstentan - den förra var en hemtenta. MEN jag kom på (!) att salstenta ju faktiskt är som ett helt vanligt prov, bara lit...

Av Amanda - 16 november 2010 17:02


Nu känner jag mig klar med uppdateringen av hemsidan. Det är mer jobb med att lägga in bilder osv. än man kan tro, men rätt snabbt går det ändå.   Nya bilder finns alltså på hemsidan för beskådning. Idag är det dessutom bara 38 dagar kvar till ju...

Av Amanda - 14 november 2010 19:33

Tänka sig, idag är det bara 40 dagar kvar till julafton. Tiden går så fort! Lite snö har vi fått, men den har hunnit försvinna. Jag tror och hoppas att det kommer mer!   Nu har marknaderna dragit igång. Jag har varit på en julmarknad och två hö...

Av Amanda - 7 oktober 2010 18:40

Ja, som student är det fullt upp och mycket tid ägnas åt studierna. av den anledningen har jag inte skrivit här på bloggen på ett bra tag nu.   Min kära svärmor antydde att uppdateringen här är dålig, och det har hon helt rätt i! Men nu är jag ig...

Av Amanda - 1 augusti 2010 17:26

ojoj, nu var det länge sedan jag skrev ett inlägg här på bloggen. Varför? Jo, kanske har det att göra med att jag helt enkelt har haft fullt upp.    Greklandsresan med Gustav var fantastisk. Det var ett bra hotell, fin miljö, bra mat och den bäst...

Ovido - Quiz & Flashcards