amandas-smycken

Direktlänk till inlägg 25 juni 2009

fint väder, beställningar, möjligtvis fler pärlor :)

Av Amanda - 25 juni 2009 08:31

Det var näst intill solen som väckte mig imorse. Redan vid kl. 7 värmde solen, och jag blev förvånad. 


Jag blev precis klar med städningen bland mina pärlor. Eller riktigt klar är jag inte ännu, måste köpa fler lådor att förvara alla mina pärlor i. Det hade jag tänkt fixa imorgon, i Växjö.


 Ja, imorgon skall jag och Rebecka (en pärltokig vän) åka till Växjö och shoppa loss! Dels skall vi hitta några nya klädesplagg inför resan till Turkiet, dels skall vi ta en sväng förbi hobbyaffären Panduro där dom av en slump råkar sälja pärlor. Efter det bär det vidare mot Åsheda, och där (tro det eller ej) finns också en pärlaffär! Det är dessutom inte vilken pärlaffär som helst, utan en STORT rum FYLLT MED PÄRLOR, på ställen på väggarna. Det gäller alltså att ladda plånboken och inte locka fram den snåla i sig själv, och bara njuta av dagen och det man ser. :)


 Jag är oerhört tacksam för alla kommentarer och allt beröm, det har jag sagt tidigare, men jag menar det verkligen! Jag blir såå glad. :)Det är till viss del tack vare allt beröm och alla komplimanger som jag vågar ta kontakt med fler personer, som jag skulle kunna ha nytta av (och de av mig). Med alla framgångar och alla glada besked, inser jag att det jag gör är något som andra gillar, samtidigt som jag lätt och smidigt kan stå ut med det med. Jag STORTRIVS ju bland mina pärlor, det har Ni säkert inte missat.  


Igår, när jag jobbade på Värnamobadet, satt jag ute i solen i 2 timmar - utan rast och skugga! Det var lite svettigt ibland, men de som badade såg naturligtvis till att inte badvakterna svimmade av värmeslag - de skvätte vatten i mängder! Trevligt att det finns sådana omtänktsamma människor, men tyvärr tror jag inte att de skvätte vatten på mig och Amir (min badvaktskompis :)) för att kyla ned oss, utan för att det var roligt att se var gränsen går. Nåväl, det är inte hela världen med lite vatten, jag överlever! Ett bevis på det är att jag hade simskola igår :) det var en vecka sedan jag träffade de små, glada barnen och de har verkligen gjort framsteg i sin simkunnighet! Det var kul att se.I eftermiddag skall jag träffa de små igen, vilket skall bli kul och vi kan ju inte ha bättre tur med vädret precis. Toppenväder! 


Snart kommer Karro och skall hämta en beställning (det grön, rosa, vita halsbandet och armbandet i inlägg "fler pärlor och nya ideér"). Hon skall också ha med sina pärlor som jag skall få kolla på och se om det är något som jag kan ha nytta av. Det tror jag säkert att det är, vilket betyder fler pärlor för Amanda Gustafsson, och ännu mindre plats i pärllådorna! Men, men... vad gör man inte för att rädda sig själv och sina intressen? :) 


 Dagens smycke är detta vita långa halsbandet med ringar. Jag gillar hänget, med blomman, den stora vita pärlan och det lilla glashjärtat (syns tyvärr dåligt på bilden). Det bästa med detta halsbandet är att man även kan göra det kort. Då får man ett smycke på köpet, skulle man kunna säga :)

 
 
Niclas :-)

Niclas :-)

27 juni 2009 00:03

Du är makalös. Alltid på g och alltid pärlor som hägrar. ;-) Ser fram emot att få överräcka ditt alster som present senare i sommar. Och du kom ihåg att planera in semester oxå i sommar.

http://sle.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 2 december 2010 20:24

Då var första salstentan gjord idag. Visst har det varit spänt inför tentan, men nog mestadels för att det var just den första salstentan - den förra var en hemtenta. MEN jag kom på (!) att salstenta ju faktiskt är som ett helt vanligt prov, bara lit...

Av Amanda - 16 november 2010 17:02


Nu känner jag mig klar med uppdateringen av hemsidan. Det är mer jobb med att lägga in bilder osv. än man kan tro, men rätt snabbt går det ändå.   Nya bilder finns alltså på hemsidan för beskådning. Idag är det dessutom bara 38 dagar kvar till ju...

Av Amanda - 14 november 2010 19:33

Tänka sig, idag är det bara 40 dagar kvar till julafton. Tiden går så fort! Lite snö har vi fått, men den har hunnit försvinna. Jag tror och hoppas att det kommer mer!   Nu har marknaderna dragit igång. Jag har varit på en julmarknad och två hö...

Av Amanda - 7 oktober 2010 18:40

Ja, som student är det fullt upp och mycket tid ägnas åt studierna. av den anledningen har jag inte skrivit här på bloggen på ett bra tag nu.   Min kära svärmor antydde att uppdateringen här är dålig, och det har hon helt rätt i! Men nu är jag ig...

Av Amanda - 1 augusti 2010 17:26

ojoj, nu var det länge sedan jag skrev ett inlägg här på bloggen. Varför? Jo, kanske har det att göra med att jag helt enkelt har haft fullt upp.    Greklandsresan med Gustav var fantastisk. Det var ett bra hotell, fin miljö, bra mat och den bäst...

Ovido - Quiz & Flashcards